Funderingar..

Det har varit en fantastisk fotbolls helg ännu en gång. Jag går i dag och lägger mig med ett stort leende på läpparna när Milan fullständigt krossade Udinese. Dock så kunde jag inte se denna matchen men har kollat på nästan hela i efterhand och Pato blir bara bättre och bättre för varje gång jag ser han.

Beckham har anlänt till Milano och såg matchen mot Udinese, han ser glad ut att ha fått komma hit. Jag hoppas han kan prestera nu även om han kanske är en aning för gammal, kanske är detta vad Milan behöver den resterande säsongen? En bra yttermittfältare som kan sätta fina bollar mot anfallarna och komma upp i banan och slå in bollen på den skicklige anfallaren Boriello som är grymt bra på huvudet(när han kommer tillbaka). Han kan även ha ett bra vägspel med Zambrotta på högerkanten. Man kan ju säga mitt i prick! exakt, Gattuso borta ungefär 6 månader, då kommer vi med förstärkning på hans postion, fast i ett annat typ av spelsätt.

Från början var jag lite kritisk till värvningen men jag tänker mer och mer på den, och nu är det ju inte långt kvar. Jag har också suttit och kollat lite på när Becks var i topp form i både Real och United, och måste erkänna att han var en av världens bästa fotbolls spelare. Håller han sådan klass kommer han chocka hela Italien.

Davids vassa höger fot kan nog komma till användning under våren.

/Mattias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0