Dags för Champions League!!

Efter att sidan legat nere ett tag börjar vi återigen uppdatera DIG i fotbollseuropa.

Nu är det återigen dags för Champions League och många ödesmatcher står på spel.

Grupp E:
20.45 Ålborg - Celtic från Energi Nord Arena. Celtic har ett dåligt bortafacit på senare tid. Men idag är Aiden McGeady tillbaka för skottarna och han kan bli en svår nöt att knäcka och med Georgio Samaras i laget som redan gjort 9 mål under säsongen kan bli en fara för Ålborg . Båda lagen ligger på 2 poäng och vinnaren i matchen har chans på avancemang.
Jag tror på ett X kanske 2-2 låter bra!


20.45 Villarreal - Manchester United från El Madrigal.Villarreal klarar sig på ett lika resultat i dagens match mot Man U, men Manuel Pellegrini har en annan uppfattning om matchen."Det värsta scenariot är att kvalificera sig under är att gå ut och spela för ett lika resultat"
United för klara sig utan spelare som Edvin van der Sar, Gary Neville, Wes Brown, Owen Hargreaves, Paul Scholes, Dimitar Berbatov och Danny Welbeck. I och  med Uniteds skadeproblem är det svårt att gissa ett resultat, men Villarreal kommer att stå upp bra mot United och matchen slutar
med en 1a och ett resultat på 3-2


Grupp F:

20.45 Fiorentina - Lyon från Artemio Franchi. Fiorentina måste vinna kvällens match mot Lyon för avancemang och däörför måste även Karim Benzema stoppas, han kan bli mycket farlig för de lila italienarna.Lyon däremot kommer från en förlust senast mot PSG och kan återigen få det svårt mot Fiorentina som har mycket att spela för.
Jag tror trots allt på att det blir en ganska fartfylld 1-1 match vi får se idag.


20.45 FC Bayern - Steaua Bukarest från Allianz Arena. FC Bayern kommer från 4-1 vinst mot Energie Cottbus i helgen och ska nog inte ha några problem att slå Steaua heller.
Tror på en 1 kanske 2-0 till Bayern


Grupp G:

20.45 Arsenal - Dinamo Kiev från Emirates Staduim. Arsenal måste ta sig ur en jobbig situation med förluster och mot Dinamo Kiev kan det vara bra att göra det. Gunners leder gruppen och seger räcker för avancemang Jag tror inte att Arsenal får några svårigheter och en 1a är självklar för mig. kanske 2-0


20.45 Fenerbache - FC Porto från Sukru Saracoglu. Fener kommer från en oavgjord match i senaste omgången mot Ankaragucu. Fenerbache ligger sist i grupp G men en vinst idag mot Porto öppnar vägarna för avancemang.
Porto däremot kommer att sakna Sapunaru och Lucho i Istanbul och utan  Luchos kreativiet på mitten kan Porto få det svårt. Jag tror Fener kommer att vara taggade till max och försöka plocka poäng av Porto
Jag tror på en 1a och resultatet 2-1


Grupp H:

(OBS!) 18.30 Zenit - Juventus från Petrovskij Stadion. Laget har inte haft marginalerna på sin sida i matcherna mot Real Madrid och Juventus och måste nästan vinna idag för att kunna avancera från gruppspelet.
Avancemanget är redan säkrat och det behövs bara 2 poäng för att säkra gruppspelsegern för Juventus.
Jag tror att Juve kan få det tufft efter förlusten mot Inter i helgen men jag tror ändå att de kan spela safe och spela lika idag.
Alltså ett X för min del och 1-1


20.45 Bate Borisov - Real Madrid från Haradzki Stadion. Real Madrid borde inte ha några problem att slåp BATE men idag tror jag att dom kan få det. Schuster är pressad, fansen är inte nöjda och Real behöver poäng i denna matchen. Bernd Schuster måste göra smarta drag för att inte åka ifrån Borisov tomhänt.
Jag tror ändå att Real klarar av sin uppgift med nöd och näppe och matchen slutar 0-2


                                                                                                    /Fredrik Rendahl

Kommentarer
Postat av: Mattias

MYCKET BRA !

2008-11-25 @ 20:20:51
URL: http://fotbollfotboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0