Åttondelsfinaler i CL

Imorgon är det alltså julafton för alla runt om i landet. Det är många som längtar efter att öppna paket och äta god mat. Men sen finns det också dem som längtar efter dessa fina fotbollsmatcher som kommer spelas 24 och 25 februari, ett tag kvar alltså.
Detta är nog en av de tuffaste lottningarna på länge och det kommer spelas mycket bra fotboll.


Inter - Manchester United

Detta är en på förhand mycket bra match som kommer va en höjdpunkt i åttondelen. Inter har den stilfulle Zlatan på topp och United har ju självklart C.Ronaldo. En mycket tuff och jämn kamp mellan dessa två lag.
Jag tror själv att United kommer vinna med 2-1.

Real Madrid - Liverpool
En mycket svår lottning för båda lagen. Real har fått glöden tillbaka efter tränarbytet medan Liverpool har börjat tappa stinget lite.
Jag tror på ett 2-1 resultat till Real Madrid.

Arsenal - Roma
Arsenal har nu tappat Fabregas med en skada som kan göra att han missar matcherna mot Roma. Roma går det knackigt för just nu.
Mitt tips ligger på att Arsenal vinner med  2-1

Sporting Lissabon - Bayern München
Sporting har ingen chans mot ett starkt Bayern.
Seger med 4-1 för Bayern.

Lyon - Barcelona
Barcelona leker fotboll just nu och leder La Liga överlägset. Lyon går lite till och från tycker jag, men det är ett bra lag som kan om de vill.
Barcelona vinner detta med 4-2.

Chelsea - Juventus
Chelsea blir för svåra för Juventus. Juventus är visserligen ett bra lag som kan vinna mycket svåra matcher men här tar det alltså stopp.
Seger för Chelsea med 3-1

Atletico Madrid - Porto
Ett mycket jämnt möte mellan två lag som spelar fin fotboll. Atletico kan vinna denna matchen om man har Agüero i form. Porto överraskar gång på gång och visar att man är ett bra lag.
Jag tror på en match som blir jämn och slutar 1-1

Villarreal - Panathinaikos

Kanske den "sämsta" matchen av alla men en mycket bra match ändå. Villareal kommer med ett bra lag med många stjärnor mot ett Panathinaikos som hittils har överraskat.
Villareal vinner detta med 1-0


                                   /Hannes

Kommentarer
Postat av: Pool-fan

Real Madrid - Liverpool

En mycket svår lottning för båda lagen. Real har fått glöden tillbaka efter tränarbytet medan Liverpool har börjat tappa stinget lite.

Jag tror på ett 2-1 resultat till Real Madrid.



Tappat stinget?



Spelet har varit förvånansvärt bra för Liverpool även om man haft svårt att sätta dit sina chanser.

Det problemet stavas TORRES!.



Om man kollar på hur de stundtals spelade BORTA mot ARSENAL så tycker jag inte man kan säga att de direkt har tappat stinget!



Nää, Liverpool som är bättre borta än hemma tar första matchen på bortaplan med 1-0 och kryssar sedan hemma med 0-0 efter att The Kop stått bakom sina spelare med 100% och skrämt sönder Real.



Det är vad som kommer att hända, du hörde det av mig först!

2008-12-23 @ 15:24:05
URL: http://morethanagame.blogg.se/
Postat av: Hannes

Pool-fan



Det gick ju så bra i början av säsongen med mycket fint spel men nu håller jag med om att Torres har sumpat en del chanser. Mot Arsenal såg det i och för sig bättre ut men jag tror Real tar det ändå.



Men den som lever får se ! ;)

2008-12-24 @ 00:06:58
URL: http://fotbollfotboll.blogg.se/
Postat av: Mattias

jag måste bara lägga mig i. Jag tror på samma sak Real går vidare, Liverpool kommer inte orka med CL och ligan samtidigt tror jag. Men Torres kommer vara enormt taggad att slå sin förra klubbs rivaler. Ska bli mycket spännande och se! Som Hannes nämner Real har fått tillbaka glöden och slog ju Valencia senast.

2008-12-24 @ 01:06:13
URL: http://fotbollfotboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0